eTwinning konferencia Athénban
2017-10-06
899
eTwinning konferencia Athénban
LEARNING TO THINK IN A DIGITAL SOCIETY
A számítógépes gondolkodás volt a kiemelt témája az Athénban 2019.09.28.-30. között megrendezett tematikus konferenciának. Óriási megtiszteltetés volt számomra, hogy hazánkat én képviselhettem a több, mint 100 fős rendezvényen, ahol az Európai Unió országainak tanárai mellett az eTwinning Plus programjához csatlakozó országokból is voltak képviselők.
Napról-napra mindinkább érezhető, hogy a digitális technológiák használata egyre nagyobb teret nyer az általános- és középfokú oktatásban. A legmodernebb eszközök nemcsak hatékonyabbá teszik a tanulást, hanem kedvet is csinálnak hozzá, hiszen élményekben gazdag környezetet nyújtanak a diákok számára. A digitális eszközök lehetőséget teremtenek továbbá számos együttműködési, kommunikációs, prezentációs kompetencia fejlesztésére, amelyek ma már a felsőoktatásban és a munkaerőpiacon nélkülözhetetlenek.
A nyitó napon elhangzott, hogy a számítógépes gondolkodás alapjainak elsajátítása ma már az általános műveltség része. Fontos, hogy tanítványaink értsék a digitális világ működését, el tudják képzelni az információs társadalom felszíne mögötti történéseket.
„Az olvasással, az írással és a matematikával azonos szintre kell emelni a számítógépes gondolkodást is, hogy teljes értékűvé váljon minden diák elemző képessége.” – hangsúlyozták az előadók Jeannette Wing elméletét.
A MISSION TO MARS című előadást Dr. Sofoklis Sotiriou tartotta. Egy űrexpedicióhoz kapcsolódó történet elmeséléséről és annak eszközeiről volt szó , mely egy saját STEM( Science, Technology, Engineering and Math) projekt fejlesztését foglalja magába.
Aris Louvris előadásán a WEB WE WANT nevű weboldalt mutatta be. Magyarul is elérhető: INTERNET, AHOGY MI SZERETNÉNK címmel. Segítséget nyújt a diákoknak abban, hogy milyen jogaik és kötelességeik vannak az online világban. Megismerhetik mások véleményét a különböző online tevékenységekről. Arra ösztönzi a fiatalokat, hogy:
A harmadik workshop címe: CODING APPS FOR KIDS volt, melyet Kristi Rahn és Argo Ilves tartott. Az előadók célja az volt, hogy népszerűsítsék a kódoláshoz kapcsolódó, gyerekeknek való applikációkat a tanárok körében és felkészítsék a résztvevőket az osztálytermi munkára.
Jó volt más országbeli kollégákkal beszélgetni, tapasztalatot cserélni, meghallgatni a véleményüket.
Nagyon örülök és hálás vagyok, hogy egyedüli magyarként részese lehettem ennek a sokszínű és érdekes rendezvénynek. Bízom benne, hogy munkám során sikerül a digitális kompetencia jelentőségét hangsúlyozó eTwinning projekteket megvalósítani. Olyan kollégákkal tudtam kapcsolatot kiépíteni, akik velem együtt úgy gondolják, hogy napjainkban egyre fontosabb fejleszteni a gyerekek logikus gondolkodását , illetve a szabálykövető és a problémamegoldó képességét.
LEARNING TO THINK IN A DIGITAL SOCIETY
A számítógépes gondolkodás volt a kiemelt témája az Athénban 2019.09.28.-30. között megrendezett tematikus konferenciának. Óriási megtiszteltetés volt számomra, hogy hazánkat én képviselhettem a több, mint 100 fős rendezvényen, ahol az Európai Unió országainak tanárai mellett az eTwinning Plus programjához csatlakozó országokból is voltak képviselők.
Napról-napra mindinkább érezhető, hogy a digitális technológiák használata egyre nagyobb teret nyer az általános- és középfokú oktatásban. A legmodernebb eszközök nemcsak hatékonyabbá teszik a tanulást, hanem kedvet is csinálnak hozzá, hiszen élményekben gazdag környezetet nyújtanak a diákok számára. A digitális eszközök lehetőséget teremtenek továbbá számos együttműködési, kommunikációs, prezentációs kompetencia fejlesztésére, amelyek ma már a felsőoktatásban és a munkaerőpiacon nélkülözhetetlenek.
A nyitó napon elhangzott, hogy a számítógépes gondolkodás alapjainak elsajátítása ma már az általános műveltség része. Fontos, hogy tanítványaink értsék a digitális világ működését, el tudják képzelni az információs társadalom felszíne mögötti történéseket.
„Az olvasással, az írással és a matematikával azonos szintre kell emelni a számítógépes gondolkodást is, hogy teljes értékűvé váljon minden diák elemző képessége.” – hangsúlyozták az előadók Jeannette Wing elméletét.
A MISSION TO MARS című előadást Dr. Sofoklis Sotiriou tartotta. Egy űrexpedicióhoz kapcsolódó történet elmeséléséről és annak eszközeiről volt szó , mely egy saját STEM( Science, Technology, Engineering and Math) projekt fejlesztését foglalja magába.
Aris Louvris előadásán a WEB WE WANT nevű weboldalt mutatta be. Magyarul is elérhető: INTERNET, AHOGY MI SZERETNÉNK címmel. Segítséget nyújt a diákoknak abban, hogy milyen jogaik és kötelességeik vannak az online világban. Megismerhetik mások véleményét a különböző online tevékenységekről. Arra ösztönzi a fiatalokat, hogy:
- gondolkodjanak saját maguk és kortársaik viselkedéséről
- jobban megértsék, milyen lehetőségeket nyújt az internet, és milyen kihívásokkal szembesülhetnek annak használata során
- olyan készségeket sajátítsanak el, melyekre jövőbeli életük és pályafutásuk során is szükségük lehet.
A harmadik workshop címe: CODING APPS FOR KIDS volt, melyet Kristi Rahn és Argo Ilves tartott. Az előadók célja az volt, hogy népszerűsítsék a kódoláshoz kapcsolódó, gyerekeknek való applikációkat a tanárok körében és felkészítsék a résztvevőket az osztálytermi munkára.
Jó volt más országbeli kollégákkal beszélgetni, tapasztalatot cserélni, meghallgatni a véleményüket.
Nagyon örülök és hálás vagyok, hogy egyedüli magyarként részese lehettem ennek a sokszínű és érdekes rendezvénynek. Bízom benne, hogy munkám során sikerül a digitális kompetencia jelentőségét hangsúlyozó eTwinning projekteket megvalósítani. Olyan kollégákkal tudtam kapcsolatot kiépíteni, akik velem együtt úgy gondolják, hogy napjainkban egyre fontosabb fejleszteni a gyerekek logikus gondolkodását , illetve a szabálykövető és a problémamegoldó képességét.
Adonyi Gabriella