Pályaválasztási fórum

2018.04.13-án reggel 9 órakor indult a buszunk Kecskemétre továbbtanulási programra, ahol ellátogattunk a Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola és a Kecskeméti Szakképző Centrum Gáspár András Szakközépiskola és Szakiskolákba.
Elsőnek a Kandó Kálmán Szakközépiskolába, ahol először a villany-szerelő műhelybe, majd a varrodába és onnan az asztalos műhelybe mentünk. A villanyász műhelyben drótot hajlítgattunk, ezekből autó formájú tolltartók készültek. A varrodában egy kis anyag végét kellett összeöltenünk és nyomdázni rá az iskola címerét. Az asztalos műhelyben lecsiszoltuk az előre nagyjából levágott autóformát, majd kifúrtuk a tetejét és ráragasztottuk a kerekeit az oldalára. Rászögeltük a drótot, ami tartotta a címeres zászlót. A fiúknak tetszett leginkább az iskola, de a lányoknak is elégedettek voltak. Szerintem nagyon jól kitalálták az ott tanító tanárok, hogy ilyen feladatok elé állítsanak bennünket és így mutassák be az iskolát.
Ezután átmentünk a Gáspár suliba, ahol elsőként rengetegen kipróbálták a fodrász szak lehetőségeit. Például hajfestés, fonás. A csillám tetoválást is ki lehetett próbálni. Volt egy bemutató, amit a rendészeti szak állított össze. Bemutattak pár mozdulatot, ha például megtámadnak, akkor hogyan teríthetjük a földre az ellenfelünket. Tovább haladva lehetőség volt arra, hogy gipszkarton táblára fessünk. Mindenki ecsettel és szivacsokkal, valamint akril festékkel dolgozott. Ezeket a műveket haza lehetett hozni magunkkal. A grafikai képzés bemutatása gépeken készült tervek kivetítéséből állt. Ezután a vendéglátó ipar rejtelmeibe áshattuk magunkat. Itt ügyességi feladatokban próbálhattuk ki tudásunkat. Az egyik feladat az volt, hogy el kellett olvasni egy mondatot, ezt megjegyezni, aztán egy tálcát vettünk a kezünkbe, amin volt pár guruló tárgy. Például biliárdgolyó, pingpong labda, hungarocell tojás. Körbe kellett menni a teremben és mikor visszaértünk a kiindulási ponthoz, kezünkben tartva a tálcát, le kellett írni a kör elején elolvasott mondatot és csak ezt követően tehettük le a tálcát. A következő feladat ugyanennél a szaknál cédulákra volt írva: országok neve és azok híres ételei külön, összekeverve. A feladat az volt, hogy össze kellett párosítani az országot az étellel. A tanárok nagyon segítőkészek voltak, még a finom mechanikai szakon és minden más szakon kérdéseinkre legjobb tudásuk szerint válaszoltak még a diákok is.
Rengeteg szakmát mutattak be, de kevés volt az időnk és ha valahol leragadt az ember, akkor csúszásba került és nem tudott minden bemutatóhoz odaérni és megfelelő időt rászánni. Az évfolyamtársaimnak - leginkább a lányoknak – nagyon tetszett az iskola és boldogan próbálták ki akár a fodrászati részt, akár a festészetet és a csillámtetoválásnak is nagy sikere volt. A fiúknak is tetszett, nekik inkább a finom mechanikai, a rendészeti és a grafikai szak hódított.
 
                                                                                   Mészáros Dorottya 7.b
Képek